Σολομός και οι ευεργετικές ιδιότητες του

Facebook
Twitter
LinkedIn
Reddit
Telegram

Ο σολομός αποτελεί μια πλούσια πηγή πρωτεϊνών υψηλής βιολογικής αξίας και τα ευεργετικά του οφέλη είναι εμφανή σε πολλές σωματικές και νοητικές λειτουργίες του οργανισμού.

Ανήκει στην κατηγορία των ψαριών που εφοδιάζουν διατροφικά τον οργανισμό με τα απαραίτητα ω3 λιπαρά οξέα. Τα συγκεκριμένα λιπαρά δεν μπορεί να τα συνθέσει μόνος του ο οργανισμός. Αυτός είναι και ο λόγος για τον οποίο χρειάζεται να τα παίρνει από τις τροφές της καθημερινής μας διατροφής.

Προάγει την υγεία της καρδιάς

Η κατανάλωση κάποιων τροφίμων συνδέονται αποδεδειγμένα με την καλή λειτουργία της καρδιάς.

Τα λιπαρά ψάρια όπως είναι ο σολομός, συμβάλλουν στην διατήρηση της υγείας των αρτηριών, στον καλύτερο έλεγχο της χοληστερόλης και των τριγλυκεριδίων. Όλοι οι παραπάνω παράγοντες παίζουν πολύ σημαντικό ρόλο για το καρδιαγγειακό σύστημα.

Ο σολομός προάγει την καλή λειτουργία του θυρεοειδούς αδένα

Το σελήνιο είναι ένα βασικό ιχνοστοιχείο για την εύρυθμη λειτουργία του θυρεοειδή.

Συμβάλλει στην ορμονική ισορροπία και παίζει σημαντικό ρόλο στην μετατροπή της θυροξίνης (Τ4) σε τριιωδοθυρονίνη (Τ3).

Παρέχει αντιφλεγμονώδες ιδιότητες

Η φλεγμονή αποτελεί αιτία για την εμφάνιση ασθενειών όπως είναι η ρευματοειδής αρθρίτιδα.

Η κατανάλωση ψαριών όπως είναι ο σολομός, λόγω των ω-3 λιπαρών οξέων, μπορούν να προσφέρουν ήπια ανακούφιση στον πόνο των αρθρώσεων που προκαλεί η ρευματοειδής αρθρίτιδα. Σύμφωνα με έρευνα, οι συμμετέχοντες που κατανάλωναν ψητό, στον ατμό ή βραστό ψάρι με ω-3, 2 φορές την εβδομάδα, εμφάνισαν χαμηλότερες τιμές στους δείκτες που δείχνουν τα επίπεδα της φλεγμονής, σε σχέση με εκείνους που κατανάλωναν 1 φορά το μήνα.

Καλή διατροφική πηγή της βιταμίνης D

Την βιταμίνη D την γνωρίζουμε ως βιταμίνη του ήλιου αφού η απορρόφησή της γίνεται στην επιφάνεια της επιδερμίδας μας, μετά από την έκθεσή μας στην ηλιακή ακτινοβολία.

Οι διατροφικές πηγές της βιταμίνης D δεν είναι πολλές. Ο σολομός είναι ένα ψάρι που εφοδιάζει τον οργανισμό μας με την εν λόγω βιταμίνη γιατί την περιέχει σε ικανοποιητική ποσότητα. Μια μερίδα των 100 γραμμαρίων μαγειρεμένου σολομού μας παρέχει 13.5μg βιταμίνης D.

Βελτιώνει τις γνωστικές ικανότητες (μνήμη-μάθηση-κατανόηση)

Σ΄έναν πληθυσμό που μεγαλώνει ηλικιακά, παρουσιάζεται αύξηση σε παθήσεις που έχουν σχέση με την λειτουργία του εγκεφάλου όπως είναι το Alzheimer.

Παρόλο που οι αιτιολογικοί παράγοντες της νόσου μπορεί να προέρχονται από το γενετικό υπόβαθρο και τις περιβαλλοντικές συνθήκες, ωστόσο έχει φανεί από έρευνες ότι η διατροφή παίζει σημαντικό ρόλο στην εξέλιξη της νόσου. Τρόφιμα που παρέχουν τα απαραίτητα ω3 λιπαρά οξέα στον οργανισμό όπως ο σολομός παρέχουν οφέλη και προάγουν την υγεία του εγκεφάλου.

Συνεπώς ο σολομός αξίζει να τον εντάξουμε στο τραπέζι μας τόσο για την γεύση του, όσο και για τα οφέλη του.

Βιβλιογραφία
  • Gorini, F.; Sabatino, L.; Pingitore, A.; Vassalle, C. Selenium: An Element of Life Essential for Thyroid Function. Molecules 2021, 26, 7084. https://doi.org/10.3390/molecules26237084
  • Håvard Bentsen (2017) Dietary polyunsaturated fatty acids, brainfunction and mental health, Microbial Ecology in Health and Disease, 28:sup1, 1281916,
  • Kalmijn S, Launer LJ, Ott A, Witteman JC, Hofman A, Breteler MM. Dietary fat intake and the risk of incident dementia in the Rotterdam Study. Ann Neurol1997;42(5):776-782
  • Tedeschi SK, et al. Relationship between fish consumption and disease activity in rheumatoid arthritis. Arthritis Care Res (Hoboken) 2018;70:327-332
Facebook
Twitter
LinkedIn
Reddit
Telegram

Περισσότερα άρθρα

Scroll to Top