Σταμάτα να ταλαιπωρείς το σώμα σου

Facebook
Twitter
LinkedIn
Reddit
Telegram

Κάθε χρόνο θέλεις να «χάσεις» κάποια κιλά. Το καλοκαίρι ή καλύτερα η αλλαγή των ρούχων στη ντουλάπα, σου υπενθυμίζουν ότι πρέπει να το κάνεις άμεσα.

Κάθε χρόνο τέτοια εποχή ορκίζεσαι ότι του χρόνου θα ξεκινήσεις χειμώνα. Και κάθε καλοκαίρι γίνεσαι επίορκος στην προσωπική σου αρχαία τραγωδία.

Κάθε καλοκαίρι παχαίνεις αντί να αδυνατίζεις

Δυστυχώς, τις περισσότερες φορές κάνεις σπασμωδικές κινήσεις. Γρήγορα κουράζεσαι και αφήνεσαι στην τέρψη παγωτών και φαγητών. Και καταλήγεις κάθε καλοκαίρι να παχαίνεις αντί να αδυνατίζεις.

Προσπαθώντας λοιπόν να κάνεις ό,τι καλύτερο μπορείς έστω και σε αυτόν τον λίγο χρόνο που έχεις. Ψάχνεις όλες τις «γρήγορες» λύσεις και πέφτεις πάνω σε ζώνες και κρέμες αδυνατίσματος, φόρμες σάουνας, μαγικά τσάγια, λιποδιαλυτικά χάπια, στερητικές δίαιτες και υπερβολικά έντονες προπονήσεις.

Γλύτωσες λοιπόν από αφυδατώσεις, μυκητιάσεις, φλεγμονές και τενοντίτιδες που ήταν συνέπειες των μεθόδων που δοκίμαζες τα τελευταία χρόνια.

Κι όμως, είσαι πάλι εδώ να αναζητάς την καινούρια μέθοδο. Μήπως φέτος να κάνεις μια χάρη στο σώμα σου και να μην το ταλαιπωρήσεις;

Σταμάτα να ταλαιπωρείς το σώμα σου

Άσε πίσω σου όλες τις τυποποιημένες αντιλήψεις και τους μύθους για την απώλεια βάρους. Φέτος φρόντισε το σώμα σου. Σου υπόσχομαι ότι μόλις το αγαπήσεις και το φροντίσεις θα σου το ανταποδώσει.

Είμαι σίγουρος επίσης ότι έχεις ακούσει την πρόταση: «Μην κάνεις άσκηση όταν θέλεις να αδυνατίσεις. Δεν θα χάσεις ή θα σφίξεις το λίπος και δεν θα φεύγει».

Είμαι επίσης σίγουρος ότι το έχεις ακούσει τόσες πολλές φορές που αναρωτήθηκες… «Κι αν είναι αλήθεια;».

Μην ανησυχείς, δεν είναι

Η άσκηση έχει σαν σύμπτωμα την αύξηση του μυικού ιστού ο οποίος είναι βαρύτερος από το λίπος.

Αυτό δείχνει σε κάποιους το «κόλλημα» της ζυγαριάς αλλά λανθασμένα δεν υπολογίζουν τους πόντους που έχουν κερδίσει σε ζώνη και ρούχα.

Αν θέλεις να κάνεις κάτι για το οποίο θα σε ευγνωμονεί το σώμα σου ξεκίνα να κινείσαι. Κάνε 3 με 5 φορές την εβδομάδα ένα αναζωογονητικό περπάτημα για περίπου 20-30 λεπτά.

perpatima

Αν αναρωτιέσαι αν πρέπει να τρέξεις ή να περπατήσεις θα σου λύσω την απορία με έναν απλό κανόνα. Τις καλύτερες καύσεις το σώμα τις πετυχαίνει περίπου στο 60%-70% της μέγιστης καρδιακής συχνότητας!!!

Πριν αγχωθείς και ψάχνεις κομπιουτεράκια θα σου πω ότι αυτό αντιστοιχεί σε 5 λέξεις συνεχόμενες χωρίς αναπνοή ενδιάμεσα αλλά να χρειαστεί να πάρεις αμέσως μετά. Πρόσεξε λοιπόν να μην λαχανιάσεις αλλά ούτε να κάνεις και βόλτα στις βιτρίνες.

Μόλις επιστρέψεις θέλω να χαρίσεις στο σώμα σου 10-15 λεπτά διατάσεων για όλο το σώμα. Φρόντισε να μένεις τουλάχιστον 20” σε κάθε θέση διάτασης.

Μπορεί να καεί το λίπος;

Πρόσθεσε 2-3 φορές την εβδομάδα μετά τις διατάσεις σου κάποιες ασκήσεις που θα τονώσουν το μυϊκό σου σύστημα ώστε να προστατεύουν τις αρθρώσεις σου αλλά και να σε βοηθήσουν έμμεσα στην καύση λίπους σε βάθος 24ώρου:

Ισομετρική σύσπαση τετρακεφάλου στο τοίχο

Ακούγεται περίπλοκο αλλά δεν είναι.

Το μόνο που χρειάζεται να κάνεις είναι να ακουμπήσεις την πλάτη σου στον τοίχο και να γλιστρήσεις προς τα κάτω λυγίζοντας τα πόδια σου μέχρι αυτά να φτάσουν σε ορθή γωνία στο γόνατο.

Μόλις φτάσεις εκεί περίμενε για 1′ τουλάχιστον και μετά κάνε 1′ διάλλειμα ανάμεσα στα σετ.

Κάμψεις

2-3 σετ κάμψεις για το στήθος με 1′ διάλλειμα ενδιάμεσα. Αυτό σίγουρα σου ακούγεται δύσκολο αλλά επίσης δεν είναι.

Οι πιο προχωρημένοι μπορούν να κάνουν τις κανονικές αλλά όποιος δυσκολεύεται μπορεί να ακουμπήσει τα γόνατά του στο έδαφος. Πρόσεξε να ακουμπάνε και οι μύτες των ποδιών για να αποσυμφορήσεις την πίεση του βάρους από το γόνατο).

Αν σου είναι και αυτό δύσκολο μπορείς να κάνεις το 1/3 της κίνησης όπως επίσης μπορείς από όρθια-διαγώνια θέση να σπρώχνεις τον τοίχο.

Ασκήσεις με λάστιχο

Προμηθεύσου ένα λάστιχο, στερέωσε το κάπου ή πέρασε το κάτω από τα πόδια σου ενώ είσαι καθιστός και κάνε μερικές ανοιχτές (2-3 σετ) και κλειστές κωπηλατικές (2-3 σετ).

Κράτησε ίσια την πλάτη σου και τον λαιμό σου μακρύ. Προσπάθησε να έχεις λίγη αντίσταση σε όλη τη διάρκεια της κίνησης με το λάστιχο και εστίασε στην κίνηση από τις ωμοπλάτες σου.

Θέλεις να ενώνονται πίσω τα κόκαλα της ωμοπλάτης σου και στις μεν κλειστές κωπηλατικές οι αγκώνες να φτάνουν δίπλα στα πλευρά σου ενώ στις ανοιχτές οι αγκώνες να είναι ανοιχτοί στο πλάι στο ύψος των ώμων σου.

kounisou-ap-ti-thesi-sou

Στο υπόσχομαι

Με αυτές τις ασκήσεις σίγουρα έχεις τονώσει τις μεγάλες μυϊκές ομάδες του σώματός σου.

Ανάλογα με τον χρόνο που διαθέτεις, την ένταση της κούρασης που νιώθεις αλλά και την διάθεσή σου, μπορείς να προσθέσεις και άλλες ασκήσεις και για μικρότερες μυϊκές ομάδες αλλά και για μεγαλύτερη εξάντληση των μεγάλων.

Σου υπόσχομαι ότι για όσο μεγαλύτερο χρονικό διάστημα ακολουθήσεις τις παραπάνω συμβουλές η αντιστρόφως ανάλογη σχέση καλοκαιριού-κιλών θα γίνει ανάλογη και ομαλή.

Έτσι δεν θα αυξάνεται το βάρος σου όποτε πλησιάζουν επικίνδυνα οι ζέστες. Γενικότερα θα είσαι σε πολύ καλύτερη διάθεση και σωματική ευεξία ασχέτως εποχής.

Facebook
Twitter
LinkedIn
Reddit
Telegram

Περισσότερα άρθρα

αλκοόλ και εφηβεία

Αλκοόλ και εφηβεία 

Ο όρος αλκοόλ και εφηβεία προκαλεί όλο και μεταλύτερη ανησυχία τα τελευταία χρόνια μιας και η κατανάλωση οινοπνεύματος από νεαρά άτομα αυξάνεται

Scroll to Top