Κράμπες ; Ψυχραιμία!

Facebook
Twitter
LinkedIn
Reddit
Telegram

Οι κράμπες μπορεί να περιγραφούν ως ακούσιες και επώδυνες συσπάσεις των μυών. Συνήθως επηρεάζουν τις γάμπες και τους μηρούς και πιο σπάνια άλλα μέρη του σώματος όπως τα χέρια, τον αυχένα, καθώς επίσης και την περιοχή του θώρακα και της κοιλιάς.

Γιατί παθαίνουμε κράμπες;

Κράμπες μπορούν να προκληθούν οποιαδήποτε στιγμή, είτε κατά τη διάρκεια μιας δύσκολης άσκησης είτε κατά τη διάρκεια του ύπνου. Υπάρχουν διάφοροι παράγοντες που ευθύνονται για τις κράμπες και ανάμεσα τους είναι τα ακόλουθα:

  • πολύωρη προπόνηση και παρατεταμένη προσπάθεια
  • έκθεση σε πολύ υψηλές ή χαμηλές θερμοκρασίες
  • αφυδάτωση
  • υπερκόπωση
  • υπερβολική κατανάλωση αλκοόλ
  • απότομες κινήσεις
  • απώλεια ηλεκτρολυτών (κάλιο, νάτριο)
  • έλλειψη μεταλλικών στοιχείων (ασβέστιο, φώσφορος, μαγνήσιο)
  • άγχος και έντονη ψυχολογική πίεση

Συγκεκριμένα, η ανισορροπία ηλεκτρολυτών φαίνεται να είναι η κυριότερη αιτία. Η έντονη εφίδρωση και η αφυδάτωση, διαταράσσει την ισορροπία μεταξύ καλίου και νατρίου κι έτσι μπορεί να προκληθεί κράμπα.

Ένας άλλος παράγοντας που ευθύνεται για τις μυϊκές κράμπες είναι η ανεπάρκεια του ασβεστίου και μαγνησίου, τα οποία βοηθούν το μυ να συσπαστεί και να χαλαρώσει.

Πώς μπορούμε να αντιμετωπίσουμε διατροφικά τις κράμπες

Μείνετε ενυδατωμένοι

Το νερό χαρακτηρίζεται ως «σιωπηρό θρεπτικό συστατικό».

Αν και η κατανάλωση του είναι απαραίτητη για την υγεία, έχουν παρατηρηθεί συμπτώματα έλλειψης ή και υπερβολικής λήψης. Μην περιμένετε να διψάσετε μέχρι να πιείτε νερό. Η δίψα είναι σημάδι της αφυδάτωσης και συνεπώς μία από τις αιτίες για να προκληθούν κράμπες.

Φροντίστε να προσλαμβάνετε άφθονα υγρά, και να θυμάστε πως το αίσθημα της δίψας φεύγει πολύ πιο γρήγορα, από την πραγματική ανάγκη του οργανισμού για υγρά.

Νάτριο-Κάλιο

Μερικά φρούτα πλούσια σε κάλιο είναι οι μπανάνες, τα μήλα, τα πορτοκάλια, τα σύκα και τα αποξηραμένα φρούτα, ενώ στα πλούσια σε κάλιο λαχανικά συγκαταλέγεται το λάχανο, ο αρακάς, το καλαμπόκι, οι πιπεριές και οι πατάτες. Τέτοιου είδους τρόφιμα, αποτρέπουν τις κράμπες.

Τα άτομα που γυμνάζονται καθημερινά για αρκετές ώρες και η διατροφή τους απαιτείται να είναι ισορροπημένη, είναι πιθανό να μην προσλαμβάνουν τις απαραίτητες ποσότητες νατρίου. Ωστόσο, οι πλείονες, οι οποίοι δεν ανήκουν σε μια συγκεκριμένη ομάδα ατόμων (π.χ. υπερτασικοί), στους οποίους η πρόσληψη νατρίου απαιτείται εκ των πραγμάτων να είναι περιορισμένη, προσλαμβάνουν σημαντικές ποσότητες από την καθημερινή τους διατροφή, πολύ δε περισσότερο, όταν αυτή χαρακτηρίζεται από την κατανάλωση τυποποιημένων προϊόντων.

Μαγνήσιο-Ασβέστιο

Εμπλουτίστε τη διατροφή σας με τρόφιμα που είναι πλούσια σε μαγνήσιο και ασβέστιο, όπως τα πράσινα φυλλώδη λαχανικά, οι ξηροί καρποί, η σόγια, τα δημητριακά ολικής αλέσεως (μαγνήσιο).

Αντίστοιχα , τα γαλακτοκομικά προϊόντα, το μπρόκολο, το σουσάμι και τα μικρά ψάρια που τρώγονται με τα κόκκαλα περιέχουν ασβέστιο.

Κάντε διατάσεις

Ένας απλός τρόπος για να αποφύγετε τις κράμπες κατά τη διάρκεια της ημέρας, καθώς επίσης και κατά τη διάρκεια του ύπνου, είναι οι διατάσεις.

Ωστόσο, εάν εκδηλωθεί κράμπα στο πόδι σας, προσπαθήστε να το τεντώσετε. Τραβήξτε προς το μέρος σας τα δάκτυλα του ποδιού σας. Αν η κράμπα εκδηλωθεί στο χέρι σας, σπρώχνετε τα δάκτυλα του χεριού προς τα κάτω, πιέζοντας έτσι τους μύες, ενώ παράλληλα κάνετε απαλό μασάζ στην περιοχή.

Μην αμελήσετε τις κράμπες αν συνεχίζονται


Στην περίπτωση όμως που τα συμπτώματα επιμένουν και παραμένουν ιδιαίτερα έντονα, απαιτείται εξέταση από ιατρό ώστε να διερευνηθούν περαιτέρω τα αίτια.

Ενδεχομένως να σας ζητηθούν και εξετάσεις αίματος ώστε να γίνει ξεκάθαρο το αίτιο του προβλήματος προκειμένου να αντιμετωπιστεί κατάλληλα.

Facebook
Twitter
LinkedIn
Reddit
Telegram

Περισσότερα άρθρα

δίαιτα κέτο

Δίαιτα Κέτο: Όλη η αλήθεια

Η δίαιτα κέτο είναι μια διατροφή πολύ φτωχή σε υδατάνθρακες και πλούσια σε λιπαρά. Ένα κλασικό πρόγραμμα στην δίαιτα κέτο αποτελείται σε

Scroll to Top