Τι τροφές πρέπει να αποφεύγει η έγκυος;

Facebook
Twitter
LinkedIn
Reddit
Telegram

Η εγκυμοσύνη είναι μια πολύ ευαίσθητη και ιδιαίτερη περίοδος για κάθε γυναίκα. Κατά τη διάρκεια της παρατηρούνται ποικίλες αλλαγές στο σώμα, στο δέρμα, στη συναισθηματική κατάσταση, στις διατροφικές συνήθειες και στις επιλογές της μέλλουσας μαμάς.

Σημαντικό, λοιπόν, είναι να είναι πολύ προσεκτικές οι έγκυες με τη διατροφή τους. Να γνωρίζουν τι πρέπει να αποφεύγουν, ώστε να μη δημιουργηθεί κάποιο πρόβλημα με τη δική τους υγεία, αλλά και του εμβρύου!

Ξεκινήστε με το απλό

Αρχικά, ας ξεκινήσουμε με κάτι πολύ απλό, όπως είναι το να μαγειρεύονται και να πλένονται πολύ καλά κάποια τρόφιμα.

Πρέπει να καταναλώνετε πουλερικά ή κρέας βραστά ή καλά ψημένα. Το κρέας που δεν είναι καλά μαγειρεμένο μπορεί να αποτελέσει παράγοντα για να πάθετε μολύνσεις από μικρόβια, όπως το κολοβακτηρίδιο, τη σαλμονέλα αλλά και το τοξόπλασμα.

Πάντα να πλένετε πάρα πολύ καλά τόσο τα φρούτα όσο και τα λαχανικά που θα καταναλώσετε. Καλό είναι να αποφεύγετε φρούτα και λαχανικά σε ένα εστιατόριο αν δεν είστε σίγουρες ότι είναι καλά πλυμένα. Ενδεχομένως να κολλήσετε τοξόπλασμα ή λιστέρια.

Προσοχή στο τι καταναλώνεται

Φυσικά δε θα πρέπει να καταναλώνετε ωμά ψάρια, σούσι, αλλά και ωμά αυγά.

Σχετικά με τα ψάρια, χρήζουν προσοχής αυτά που περιέχουν μεγάλες ποσότητες υδραργύρου (σκουμπρί, ξιφίας). Ο υδράυργυρος μπορεί να επηρεάσει την ανάπτυξη του νευρικού συστήματος του εμβρύου αλλά και του παιδικού εγκεφάλου στη συνέχεια.

Αποφύγετε τα ψάρια που καλλιεργούνται σε μολυσμένα ποτάμια και λίμνες που είναι ιδιαίτερα εκτεθειμένες σε πολυχλωριωμένα διφαινύλια. Τέτοια ψάρια συνήθως είναι ο σολομός, οι ριγωτές πέρκες και η πέστροφα. Αν δεν είστε σίγουρες για τον τόπο προέλευσής τους, καλύτερα να μην τα καταναλώσετε.

Γαλακτοκομικά προϊόντα που δεν είναι παστεριωμένα και αλλαντικά αγνώστου προελεύσεως. Το παστεριωμένο γάλα είναι καθαρό από μικρόβια. Στη λίστα των μη παστεριωμένων γαλακτοκομικών προϊόντων είναι φυσικά το ροκφόρ, αλλά και τα γαλλικά καμαμπέρ και μπρι.

Ροφήματα και ποτά κατά την εγκυμοσύνη

Καφές και γενικότερα καφεϊνούχα ποτά. Είναι πλέον επιστημονικά αποδεδειγμένο πως η κατανάλωση μεγάλης ποσότητας καφεΐνης μπορεί να οδηγήσει σε αποβολή ή και χαμηλό βάρος γέννησης του παιδιού.

Εκτός από τον  καφέ, καφεΐνη υπάρχει και στα αναψυκτικά τύπου κόλα, μέσα σε ενεργειακά ποτά και φάρμακα για τη γρίπη, στο κακάο, στη σοκολάτα και στο τσάι! Η πάρα πολύ καφεΐνη δεν είναι ποτέ καλή τόσο για σας όσο και για το έμβρυό σας.

Τα οινοπνευματώδη ποτά εμποδίζουν τη φυσιολογική ανάπτυξη του εμβρύου όταν καταναλώνονται σε μεγάλες ποσότητες. Όταν μια έγκυος γυναίκα πίνει, το αλκοόλ ταξιδεύει μέσω του αίματος της στους ιστούς και τα όργανα του μωρού.

Το αλκοόλ διασπάται πολύ πιο αργά στο σώμα του μωρού σε σχέση με έναν ενήλικα. Αυτό σημαίνει ότι παραμένει στο αίμα του μωρού περισσότερο από ότι στο αίμα της μητέρας του κι αυτό είναι πολύ επικίνδυνο, γιατί μπορεί μερικές φορές να οδηγήσει σε δια βίου βλάβες. Πίνοντας πολύ αλκοόλ κατά τη διάρκεια της εγκυμοσύνης μπορεί να προκαλέσει εμβρυϊκό αλκοολικό σύνδρομο στο μωρό.

Προσοχή με την κατανάλωση γλυκών και απλών υδατανθράκων, ανθυγιεινών σνακ και οτιδήποτε περιέχει ζάχαρη και αλάτι

Συσκευασμένα τρόφιμα και κονσέρβες

Όλα τα συσκευασμένα τρόφιμα (κονσέρβες) πρέπει να αποφεύγονται κατά την εγκυμοσύνη.

Η επένδυση στα δοχεία συχνά περιέχει Δισφαινόλη Α (BPA), η οποία επηρεάζει την εμβρυϊκή ενδοκρινική δραστηριότητα και δεύτερον, τα κονσερβοποιημένα τρόφιμα μπορεί να είναι πολύ παλιά και να έχουν βακτηρίδια λόγω της μεγάλης διάρκειας ζωής τους.

Προσοχή στο συκώτι! Αν και πλούσια πηγή σιδήρου, απαγορεύεται λόγω υψηλής περιεκτικότητας σε βιταμίνη Α η οποία ενοχοποιείται για τερατογενέσεις

Τέλος, εννοείται ότι συνίσταται μια ισορροπημένη διατροφή που να αποτελείται από όλες τις ομάδες τροφών και να καλύπτει τις εγκυμονούσες γυναίκες σε θρεπτικά συστατικά

Facebook
Twitter
LinkedIn
Reddit
Telegram

Περισσότερα άρθρα

Scroll to Top