Μουστάρδα

Η μουστάρδα

Facebook
Twitter
LinkedIn
Reddit
Telegram

Η μουστάρδα ανήκει στην κατηγορία των καρυκευμάτων και παρασκευάζεται από σπόρους (σπέρματα) συγκεκριμένων φυτών.

Τα κυριότερα είδη είναι το σινάπι με κίτρινα σπέρματα, η κράμβη η βουρλοειδής με σκουρόχρωμα σπέρματα και η κράμβη η μαύρη με επίσης σκουρόχρωμα σπέρματα. Η μουστάρδα είναι πλέον από τα πιο γνωστά εμπορεύσιμα καρυκεύματα στον δυτικό κόσμο.

Η σύνθεση της μουστάρδας του εμπορίου αποτελείται από: νερό, ξύδι, σιναπόσπορο, ζάχαρη, αλάτι, χρωστικές ουσίες όπως είναι η κουρκουμίνη, συμπυκνωμένο μείγμα λεμονιού και διάφορα μπαχαρικά.

Γενικά, είναι χαμηλή σε λιπαρά και δεν περιέχει καθόλου χοληστερόλη.

Λευκή, κίτρινι, καφέ και μαύρη

Η μουστάρδα διαφοροποιείται βάσει του είδους των σπόρων, όπως τους είδαμε παραπάνω. Από το σινάπι παράγεται η λευκή και η κίτρινη μουστάρδα, και από την κράμβη αντίστοιχα η καφέ και η μαύρη μουστάρδα.

Βάσει της μορφής της, διαφοροποιείται σε σπόρους, σε σκόνη (ώστε να αναμιχθεί με νερό ακριβώς πριν σερβιριστεί) και σε μορφή πάστας, η οποία είναι η πιο συχνή που συναντάται στο εμπόριο.

Από το καυτερό της γεύσης ταξινομείται σε μουστάρδα με απαλή, μέτρια, ή καυτερή γεύση.

Τέλος, οι πιο δημοφιλείς μουστάρδες είναι οι γαλλικές και χωρίζονται στην ωχροκίτρινη “Ντιζόν” που παράγεται στην ομώνυμη πόλη, είτε από μαύρα, είτε από καφέ σπόρους και στην πιο σκούρα κίτρινη “Μπορντώ” επίσης από την ομώνυμη πόλη, με σπόρους με ολόκληρο το περίβλημα τους.

Μουστάρδα και θρεπτική αξία

Κάθε 100 γραμμάρια κλασσικής κίτρινης μουστάρδας περιέχουν:

Ενέργεια 66 θερμίδες
Υδατάνθρακες 8γρ
Σάκχαρα 3γρ
Διαιτητικές ίνες 3γρ
Λίπη 3γρ
Πρωτεΐνες 4γρ

Για να γίνει περισσότερο κατανοητό, ας δούμε αυτά τα συστατικά σε 1 κουταλάκι του γλυκού μουστάρδα:

Ενέργεια 3 θερμίδες
Υδατάνθρακες 0,292g
Διαιτητικές ίνες 0,2g
Λίπη 0,167g
Πρωτεΐνες 0,187g

Επίσης, η μουστάρδα περιέχει αρκετά θρεπτικά συστατικά όπως ασβέστιο, φώσφορο, μαγνήσιο, κάλιο, νάτριο και σελήνιο.

Πώς να φτιάξετε τη δική σας μουστάρδα

Η συνταγή της μουστάρδας δεν είναι δύσκολη, αν έχουμε όλα τα απαραίτητα υλικά.

Θα χρειαστεί χρόνος 30 λεπτών και για 300ml μουστάρδας πρέπει να έχετε:

  • 100 γραμμάρια σκόνη μουστάρδας (σιναπάλευρο)
  •  25 γραμμάρια σιναπόσποροι (προαιρετικά)
  •  2-3 πρέζες λευκό πιπέρι, τριμμένο
  •  1 κουταλιά του γλυκού κουρκουμάς (κιτρινόριζα, προαιρετικά)
  •  1 κουταλιά της σούπας χοντρό αλάτι
  •  3 κουταλιές της σούπας χλιαρό νερό
  •  1-2 πρέζες ζάχαρη
  •  2 φλιτζάνια του τσαγιού λευκό ξίδι
Εκτέλεση

Σε ένα μπολ τοποθετήστε όλα τα υλικά (εκτός από το ξίδι) και τα μουλιάζετε σε χλιαρό νερό για περίπου 20 λεπτά.

Έπειτα προσθέστε το ξίδι και ανακατέψτε ελαφρώς. Χτυπήστε τα υλικά στο μπλέντερ μέχρι να δέσουν και να προκύψει μια παχύρρευστη σάλτσα.

Μπορείτε, προεραιτικά να αρωματίσετε την μουστάρδα σας με κάποιο μυρωδικό, όπως σχοινόπρασσο. Σε αυτή την περίπτωση το ψιλοκόβετε στο μπλέντερ μαζί με τα υπόλοιπα υλικά, και έπειτα σουρώνετε τη σάλτσα.

Ένας executive Chef έρχεται στο σπίτι σας

healthy cooking @home
Ένας executive Chef έρχεται να σας μαγειρέψει στο σπίτι σας δωρεάν!
Facebook
Twitter
LinkedIn
Reddit
Telegram

Περισσότερα άρθρα

κοτόπουλο με λαχανικά

Κοτόπουλο με λαχανικά

Το κοτόπουλο με λαχανικά είναι μια απλή και νόστιμη συνταγή που παντρεύει δύο βασικές και απαραίτητες ομάδες τροφίμων. Φαγητό κατσαρόλας με πλούσια

Scroll to Top