Αυπνία και πώς να την αποφύγετε

Facebook
Twitter
LinkedIn
Reddit
Telegram

Όλο και περισσότερα άτομα στη σύγχρονη εποχής μας, ταλαιπωρούνται με διαταραχές ύπνου.

Η αϋπνία είναι η κατάσταση κατά την οποία το άτομο δυσκολεύεται να κοιμηθεί ή να διατηρήσει ένα συνεχόμενο ύπνο. Υπολογίζεται ότι περίπου το 1/3 του πληθυσμού πάσχει από διαταραχές ύπνου κα κυρίως της αϋπνίας, ενώ υπάρχει μια αυξανόμενη τάση λόγω των αγχωτικών συνθηκών που ζούμε εντός και εκτός εργασίας.

Ο καλός και επαρκής ύπνος αποτελεί βασικό συστατικό για την υγεία και την ευεξία, με σημαντικά οφέλη στη σωματική ανάπτυξη, τις γνωστικές επιδόσεις, τη συναισθηματική ρύθμιση και την ποιότητα ζωής.

Ο περιορισμός του ύπνου επηρεάζει δυσμενώς την ενδοκρινική, τη μεταβολική λειτουργία του οργανισμού καθώς και τις διατροφικές επιλογές του ατόμου λόγω έλλειψης ενέργειας και κακής διάθεσης.

Συμβουλές αντιμετώπισης αυπνίας

  • Δημιούργησε τη δικιά σου ρουτίνα ύπνου με σταθερά ωράρια
  • Μείνε καθημερινά στον ήλιο τουλάχιστον 10 λεπτά
  • Απέφυγε τη γυμναστική 3-4 ώρες πριν τον ύπνο
  • Το υπνοδωμάτιο να είναι σε δροσερή θερμοκρασία και χωρίς θορύβους
  • Απέφυγε την τηλεόραση και τη χρήση κινητού στο κρεβάτι
  • Σβήσε τα φώτα από τη στιγμή που ξαπλώνεις
  • Κάνε ένα ζεστό μπάνιο 1 με 2 ώρες πριν από τον ύπνο
  • Κατανάλωσε το βραδινό σου γεύμα 2 με 3 ώρες πριν πέσεις για ύπνο
  • Κάνε ορισμένες τεχνικές χαλάρωσης (π.χ. διαλογισμού) ή εξέφρασε κάποια λόγια ευγνωμοσύνης (π.χ. ευχαριστώ…).
dimitra-kyriakopoulou-diaitologos

Ήξερες ότι η διατροφή σου επηρεάζει άμεσα τον ύπνο;

Έρευνες έχουν δείξει ότι τρόφιμα χαμηλού γλυκαιμικού δείκτη, τρόφιμα πλούσια σε ω-3 λιπαρά οξέα, σε βιταμίνη D,  βιταμίνη C,  βιταμίνη Β12  καθώς και τρόφιμα πλούσια σε αμινοξέα όπως η τρυπτοφάνη βοηθούν άμεσα για ένα καλό ύπνο.

  • Απέφυγε να καταναλώνεις επεξεργασμένα τρόφιμα και πλούσια σε ζάχαρη όπως παγωτά, μπισκότα, κ.α.
  • Κατανάλωσε συχνά ψάρι και αυγό στην εβδομαδιαία διατροφή σου
  • Κατανάλωσε φρούτα όπως σταφύλια, κεράσια, φράουλες, ανανάς, πορτοκάλι, ακτινίδιο και λαχανικά όπως πατάτες, ντομάτα, πιπεριές, μανιτάρια καθημερινά
  • Ενέταξε στη διατροφή σου ωμούς ξηρούς καρπούς και όσπρια
  • Κάνε σωστούς συνδυασμούς στα ενδιάμεσα σνακ σου τρώγοντας μια μερίδα φρούτου και μια μερίδα αμυλούχας τροφής υψηλή σε φυτικές ίνες ή ξηρούς καρπούς
  • Συνδύασε μια καλή πρωτεϊνούχα τροφή με μια αμυλούχα τροφή υψηλή σε φυτικές ίνες και συνόδευσε το βραδινό γεύμα σου με μια φρέσκια σαλάτα ώστε να βοηθήσεις τον οργανισμό να παράγει ικανοποιητικά επίπεδα μελατονίνης, της ορμόνης του ύπνου
  • Απέφυγε την κατανάλωση καφέ ή ακόμα και ντεκαφεϊνέ ή αναψυκτικό τύπου κόλα ή ενεργειακό ποτό με καφεΐνη, τουλάχιστον 6 ώρες πριν πας για ύπνο
  • Απέφυγε την κατανάλωση οινοπνευματωδών ποτών κάθε είδους
Βιβλιογραφία
Facebook
Twitter
LinkedIn
Reddit
Telegram

Περισσότερα άρθρα

Scroll to Top