Ψευδάργυρος: Ιδιότητες και σε ποιες τροφές βρίσκεται

Facebook
Twitter
LinkedIn
Reddit
Telegram

Ο ψευδάργυρος είναι ένα πολύ σημαντικό ανόργανο στοιχείο για τον οργανισμό.

Συμμετέχει σε διάφορες λειτουργίες όπως στον σχηματισμό των πρωτεινών, έχει πολύ σημαντική δράση στο ανοσοποιητικό σύστημα, στη μεταφορά της βιταμίνης Α, στην αντίληψη της γεύσης και στο σχηματισμό του σπέρματος. Ακόμη, έχει αναπλαστική δράση και συβάλλει στη γρήγορη  επούλωση των τραυμάτων.

Επίσης κατά τη διάρκεια της εγκυμοσύνης έχει σπουδαίο ρόλο καθώς συμβάλλει στην ομαλή ανάπτυξη του εμβρύου. Επίσης, ο ψευδάργυρος σχετίζεται και με το μεταβολισμό των βιταμινών και η ανεπάρκεια του συνοδεύεται συχνά και από ανεπάρκεια βιταμινών. Προκαλεί ανωμαλίες στη λειτουργία του θυρεοειδή αδένα και κατ’ επέκταση στο μεταβολισμό της ενέργειας. Το μεγαλύτερο ποσοστό ψευδαργύρου βρίσκεται στα οστά, το δέρμα και τις τρίχες, ενώ το υπόλοιπο απαντάται κυρίως στο ήπαρ, στους νεφρούς, και στους μύες.

Ψευδάργυρος: Συμπτωματα ανεπάρκειας και τοξικότητας

Η ανεπάρκεια σε ψευδάργυρο παρατηρείται σπάνια και τα συμπτώματα είναι τα εξής; ελαττωμένη ανάπτυξη, σεξουαλική καθυστέρηση, απώλεια γεύσης, όρεξης και βραδεία θεραπέια τραυμάτων.

Όπως η ανεπάρκεια, έτσι και η τοξικότητα από ψευδάργυρο είναι σπάνια. Χαρακτηριστικά συμπτώματα τοξικότητας είναι ναυτία, εμετός, κοιλιακοί πόνοι, διάρροια και πυρετός. 

Απορρόφηση ψευδαργύρου

 Ο ρυθμός απορρόφησης ψευδαργύρου εξαρτάται από την προσφορά και την παρουσία και άλλων συστατικών της τροφής.

Ο ψευδάργυρος δεν απορροφάται εύκολα όταν υπάρχει στα τρόφιμα φυτικό οξύ και ίνες, καθώς περιοριζουν τη βιοδιαθεσιμότητα του. Οι υψηλές δόσεις χαλκού, σιδήρου, ασβεστίου, φωσφορικών και βαρεών μετάλλων αναστέλλουν επίσης την απορρόφηση ψευδαργύρου. Τα αμινοξέα και το κιτρικό οξύ ενισχύουν την απορρόφηση.

Τρόφιμα πλούσια σε ψευδάργυρο

Ο ψευδάργυρος βρίσκεται σε μεγάλη ποικιλία τροφίμων σε συνδυασμό με ζωικές πρωτεϊνες. Για αυτόν τον λόγο, η ανεπάρκειά του παρατηρείται σε αναπτυσσόμενες χώρες.

Τροφές οι οποίες περιέχουν ψευδάργυρο είναι οι εξής: Κόκκινο και λευκό κρέας, συκώτι, αυγά, ψάρια, θαλασσινά (ιδιαίτερα τα οστρακοειδή) γάλα, δημητριακά, κολοκυθόσποροι και σουσάμι.

Facebook
Twitter
LinkedIn
Reddit
Telegram

Περισσότερα άρθρα

αλκοόλ και εφηβεία

Αλκοόλ και εφηβεία 

Ο όρος αλκοόλ και εφηβεία προκαλεί όλο και μεταλύτερη ανησυχία τα τελευταία χρόνια μιας και η κατανάλωση οινοπνεύματος από νεαρά άτομα αυξάνεται

Scroll to Top